19 Ağustos 2013 Pazartesi

VATANIN SAVUNMASINA AİT GÖREVLERDEN DAHA ÖNEMLİ GÖREV OLAMAZ

Mustafa Kemal anlatıyor :

"Bütün memleketin bence gözle görülür bir felakete atıldığını gördükten ve bütün ordusunun muhakkak bir felaketi her çareye başvurarak önlemek için kanını dökmeye hazırlanmasından başka çare kalmadığını anladıktan sonra, benim hala Sofya'da kordiplomatik içinde rahat salon hayatı geçirmekliğime imkan olabilir miydi? Başkumandanlık Vekaleti'ne bir yazı ile müracaat ettim. Ordu içinde rütbemle mütenasip herhangi bir görevin bana tevdiini rica ettim. Başkumandan Vekili tarafından bana çok nazik bir cevap verildi:

-Sizin için orada da daima bir görev mevcuttur. Fakat, Sofya Ataşemiliterliği'nde kalmanız daha önemli görüldüğü içindir ki, sizi orada bırakıyoruz.

Cevap verdim :

-Vatanın savunmasına ait fiili görevlerden daha önemli ve yüce görev olamaz. Arkadaşlarım muharebe cephelerinde, ateş hatlarında bulunurken, ben Sofya'da ateşemiliterlik yapamam. Eğer birinci sınıf subay olmak liyakatinden mahrum isem, kanaatiniz bu ise, lütfen açık söyleyiniz."

Ve bu yazışmalardan sonra Mustafa Kemal, 19. Tümen Kumandanlığına atanacak ve Çanakkale'de kahraman Türk askeriyle destan yazacaktır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder