20 Haziran 2013 Perşembe

BİRAZ TÜLBENT ALDIRTTIM, GÖZLERİMİ SİLİYORUM

Atatürk'ün genel sekreterlerinden Hasan Rıza Soyak anlatıyor :



Bir İstanbul seyahatinden Ankara'ya dönüyordum. Derhal köşke gittim. Hizmetçilere Atatürk'ün ne durumda olduğunu sordum.

-İki gün, iki gecedir devamlı okuyor, birkaç defa banyo yaptı ve şezlongda istirahat etti, dediler.

Hemen yatak odasına gittim. Atatürk, koltuğa bağdaş kurmuş oturuyordu. Çoğu kez böyle otururdu. elinde bir tarih kitabı vardı, bitirmeye çalışıyordu. Bana :

-Hoş geldin, dedikten sonra, elime bir kitap geçti, bilmem ne zamandan beri okuyorum, diye ilave etti.

-Yorulmadınız mı Paşam? diye sordum.

-Hayır, dedi, yalnız gözlerim yaşarıyor, fakat onun da çaresini buldum. Biraz tülbent aldırttım ve parça parça kestirtim. Bu parçalarla gözlerimi siliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder