18 Haziran 2013 Salı

SENİ BİLMİYORUM, FAKAT BEN KESİNLİKLE ERKAN-I HARP OLACAĞIM

Ali Fuat Cebesoy anlatıyor :


Üçüncü sınıf kalabalıktı. Bunlardan ancak pek az bir bölümü Harp Akademisine girebilecekti. Geri kalanlar atandıkları kıt'alara katılacaklardı. Bunlardan güven duyduklarına, daha şimdiden gittikleri yerde örgütler kurmaları için öğütlerde bulunuyordu. Bir gün bana :

- Fuat, demişti, Biliyorum, bu arkadaşlar Erkan-ı Harp (kurmay) olamayacaklar. Fakat bizlere göre daha avantajlı durumda bulundukları da bir gerçek. Çünkü bizden önce ordu saflarına katılacaklar, eğer Rumeli'ye giderlerse, Erkan-ı Harp çıktığımız zaman bizim için bir zemin ve orta
m hazırlamış olacaklardır. 

Kurmay sınıflarına geçmiş olan Ali Fethi Bey'de aynı düşüncedeydi. Mustafa Kemal kesinlikle kurmay subay olacağına inanıyordu. Bir gün :

-Ya Erkan-ı Harp olamazsan ne yaparsın, diye yarı ciddi, yarı şaka takılan sınıf arkadaşımız Arif'i anında susturmuştu :

- SENİ BİLMİYORUM, FAKAT BEN KESİNLİKLE ERKAN-I HARP OLACAĞIM.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder